divendres, 8 de gener del 2010

HIVERN





Hivern, tot és calma, tot és descans

la vida s’atura per fora, repòs precís,

per dins crema, i germina nova vida.

Els dies grisos i freds donen pas a nits

llargues i fosques, amb matins tremolosos

i el silenci i la solitud es dibuixa al rostre.

Jo en l’escalf de la casa que m’abriga

miro pel balcó una gota d’aigua que

regalima pel vidre deixant la línia de pas.

Més enllà, a la muntanya tot és blanc de neu

Com m’agradaria pujar al cim!! i trepitjar

la immaculada blancor i sentir el vent a la cara.

Ara això ja no és possible, però sempre quedarà

el record i la il·lusió dels dies viscuts amb pluja

a l’esquena, el vent que xiula, la blanca neu als peus

l’esforç de pujar, la joia d’arribar i el goig de tornar

l’entrapa a mig camí, la bota de vi negre a punt

i l’abraçada dels que m’esperen a la tornada.

Als arbres ja no voleien les seves verdes branques, sinó

la nuesa més extrema, i una frisança s’esmuny dins meu

al veure que tot és canvi i res es igual que ahir ni demà,

el passat que evoco i el futur que ja no serà tot és canvi

i nosaltres tant sols al mig, ballant el so del incert destí

a vegades amable a vegades dissortat, i desconegut.


Llop Estepari

Gener del 2010

2 comentaris:

  1. Te felicito por la poesía Llop,la encuentro preciosa, con unas verdades tan grandes.
    Aprovecho para decirte que este lunes reanudo mi trabajo y no podré estar tan atento a los blogs que sigo,intentaré pasarme por tu guarida lo máximo posible.
    Hasta la próxima Llop!

    ResponElimina
  2. Ha estat un plaer rebre't a casa meva.

    Est molt a prop de les montanyes nevades la neu segueix caient l'aire fret segueix respirant al teu costat i tu, segueixes aquí, amb aquesta gran capacitat d'escriure que parteix des del més profund de la teva imaginació. No deixis de trepitjar la neu blanca no deixis mai de pujar a les tevas montanyes...i quan baixis, sempre hi haurà algú donan-te una abraçada en arribar.

    Rep una cordial i tendre abraçada per part meva.

    Un petó.


    ** MARÍA **

    ResponElimina