dissabte, 23 de gener del 2010

SOMNI

(CONTINUACIO DEL SOMNI INACABAT)



PRIMERA PART


Era ja de matinada i clarejava quan en Torn i jo ens varem despertar. Jo vaig fer un cop d’ull per tota la casa que estava ben regirada, per si trobàvem alguna cosa per portar a la boca i de passada fer-me una idea de la situació. Era molt estrany la manera com havia quedat la casa i al final vaig suposar que algú havia entrat per la finestra que el dia abans havia trobat mig oberta i havia intentat arreplegar alguna cosa. Però quina cosa? I per què?. –Uf, vaig fer jo dirigint-me cap en Torn. – Anem a veure què trobem.

Comencem la tasca de buscar i buscar, fins que ja cansat em vaig recolzar al relleix de la xemeneia. Al col·locar el colze al damunt, vaig notar com si alguna cosa es mogués.

Vaig girar-me per assabentar-me ben bé de què es tractava. I vaig adonar-me que unes rajoles del relleix es movien. Amb la curiositat al cos vaig començar a mirar què hi havia allà. Amb la mà tremolosa vaig enretirar una de les rajoles que es movien. Allà a sota vaig veure un paquet tot polsós i molt ben embolicat. El vaig agafar i el vaig obrir. De dintre en van sortir uns fulls de paper una mica groguencs pel pas del temps, amb lletra manuscrita semblava que de feia molts anys. Hi havia dos menes d’escrits. Un que portava una data: 19 de Setembre del l969. L’altra de moment no li vaig saber veure la data, però el que si era ben cert que era moltíssim més antic, pel tipus de lletra i pel pas del temps que manifestava. Mentre jo anava tafanejant els escrits en Torn estava per allà sempre atent a tot allò que jo fes.

Un cop passats els primers moments d’impressió em vaig disposar a asseure’m a una cadira que hi havia allà a prop per començar la lectura d’aquells papers que tanta atenció m’havien cridat.

Començava així: 19 de Setembre de 1969. Jo l’Enric de Cal Sisdits i com a conseqüència d’uns fets que van passar ara fa molt anys i les consegüents repercussions que han tingut en la meva vida, tinc la necessitat de posar-los en coneixement del món i de qui tingui interès en saber-ne la veritat.

Jo vaig néixer en aquesta casa l’any l929. Els meus pares i tots els meus avantpassats i jo mateix havíem viscut aquí. Jo sempre havia estat un bon xicot. No obstant de sempre havia manifestat un caràcter una mica rar, en el sentit de com si en mi hi hagués alguna cosa molt grossa amagada. Tota la meva vida estava dominada per una força obscura i tràgica que feia que em sentís trist i desanimat. Alguna cosa fosca hi havia dintre el meu cos i formava part del meu esperit. I jo per la meva part em comportava com si contínuament volgués fugir d’aquesta força desconeguda i que em donava un cert pànic.

Ja a l’escola el mestre s’havia interessat per mi i els meus problemes. Però jo tenia pànic a tot allò que representés ser diferent dels altres companys d’escola i em reprimia les forces que pujaven de dintre. Vaig anar fent la meva vida, vaig trobar feina en un taller a la ciutat, em vaig casar però sempre amb aquella insatisfacció, fins que un dia la meva dona em va dir que havia sentit dir que a la ciutat havia arribat una senyora que feia hipnosis i regressions i això em podria anar bé per esbrinar de que em venia aquella insatisfacció.


(Continuarà)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada